22 Ağustos 2013 Perşembe

YETERLİLERDEN MİYİZ YETERSİZLERDEN Mİ??!!

                           
       
             رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ     
                       وَاجْعَلِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا
ANLAMI:Ya Rabbi!,Beni doğru bir giriş ile girdir ve yine doğru bir çıkış ile çikar.Katından bana yardım edici bir kuvvet ihsan eyle.”(İSRA SURESİ,80)


    Bu pazar önümüzde yine bi yeterlilik sınavı var Kuran Kursu öğretici adayları için.Sınavın ismi bile insanı sıkıntıya sokmaya yetiyor.Ne bileyim başka bi ismi olsa ya diyanet personel seçme sınavı falan daha teknik daha KPSS,DGS gibi daha harfli tarzlardan bişey.Sınavı kazanamadığında yediğin damga 'yetersizsin' insana ağır geliyor yaa.

    Sınavın maşallahı var.Gerçekten  terletiyorlar insanı sınavda.Tamam konular belli ama o kadar geniş bi alan ki nereden soru geleceğini kestiremiyorsun bile.Bence yeterlilik sınavı tamamen girenin hayatı boyunca edindiği bilgilerin, tecrübelerin sınandığı bi sınav.1-2 ay çalışıp tamam hazırım denilecek tarzdan değil.

    Sınava girecek kardeşlerimiz muhakkak diğer mezheplerin fıkıh kitaplarına da baksınlar.Özellikle şafilerin.5 e yakın soru geliyor.Siyer-i Nebiden ayrıntı sorular geliyor.Tecvit kolay oluyor ama imale,işmam konularından özellikle geliyor.


    Benim bu sınava 3 üncü girişim olacak.İlk imam hatibi okurken girmiştim.Yazılım çok yüksek olmasına rağmen sözlüyü kazanamadım.Sözlü sınavda karşımda 8 kişilik bi heyet vardı biri kadın olmak üzere.İnsan bu kadar kişinin önünde ayrı bi heyecan yaşıyor tabi ki.Hele bayan beni çok heyecanlandırmıştı.Her biri bi soru soruyor.Art arda,bi sağdan bi soldan geliyor sorular.Kafam çok karışmıştı o yüzden.Soru soranın kim olduğunu bile bulamıyordum ki.Neyse bu sınavı böyle hüsranla geçirdik.

   2.girdiğim üniversitede oldu.Çok şükür onu kazandım.3 kişilik bi grup vardı.Daha sakindim,rahattım.
   
   Ve artık yeterliliğimin süresi dolduğu için tekrar girmek zorundayım.Neyle karşılaşacağım bilmiyorum.Allah yardımcımız olsun.


    Girecek olan herkes muhakkak duymuştur bu sınava şikenin çok karıştığı iddialarını.Doğrusu nedir bilinmez ama insan has niyetli kendinden emin olmalı her zaman.Eğer hakediyorsanız kazanırsınız.Sınavı geçemezsinizde elbet bi yerde kazanırsınız.Böyle dini bi sınava karışan torpil iddaları üzüyor gerçekten beni.Ağır bi söylenti.Eğer torpille kazanan kişi gerçekten kötü Kuran okuyorsa vay o kişinin ve geçirenin dünya ahiret haline.

    Ne olursa olsun,bizimde torpilimiz Rabbimiz olsun inşallah.Sınava girecek herkese başarılar diliyorum.

                                                     Kur`an-ı Kerime gönül veren herkese selam olsun...
                                                                                                                  
                                                                                                         ŞEYMA AYDIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder